.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران ميزبان سومين همايش اقوام شمال كشور

سومين همايش خطه اقوام شمال كشور عصر روز جمعه در سالن شهرداري آمل برگزار مي‌شود.

مدير اجرايي اين جشنواره با بيان اينكه تاكنون دو همايش بزرگ در خصوص اقوام شمال كشور برگزار شده است، افزود: سومين همايش امسال به ميزباني استان مازندران صورت خواهد گرفت.
حشمت‌الله اياز با تاكيد بر اينكه اين همايش با شركت گروه‌هايي از استان‌هاي گلستان، گيلان و مازندران صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: اين همايش با هدف اشنايي اقوام شمال كشور با آيين‌ها و رسوم گذشته اين سرزمين‌ها انجام مي‌شود.
وي با اعلام اينكه در اين برنامه موسيقي‌هاي ناب شمال كشور به حاضران ارائه مي‌شود، گفت: شناسايي هويت، آداب و رسوم و سنن اقوام مختلف شمال كشور از مهمترين اهداف اين همايش است.
اياز با اشاره به اينكه اقوام شمال كشور داراي بيشترين آيين‌ها و سنت‌هاي بومي هستند، اظهار داشت: فعاليت همايش اقوام براي نشان دادن موسيقي ناب ايراني و آشنايي با لهجه‌ها و گويش‌هاي مازندراني، گيلاني و گلستاني و عرضه اين فرهنگ و هنر صورت مي‌گيرد.
وي با اشاره به آيين‌هايي كه قرار است در اين همايش اجرا شود، افزود: تشت‌لاك سما، نوروزخواني، اميري‌خواني، سماي مازندراني و طالب‌خواني از مهم‌ترين عناوين برنامه‌هاي اين همايش خواهد بود.
اياز با اعلام اين مراسم ميهمانان ويژه‌اي نيز خواهد داشت، اظهار داشت: گروه ديلمان از گروه‌هاي سنتي سرشناس در كشور است كه در اين مراسم به اجراي برنامه خواهد پرداخت.
وس با بيان اينكه در اين همايش از صاحبنظران عرصه ادبيات مازندران استاد اوليايي نيز دعوت شده است، گفت: تقدير از پيشكسوتان فرهنگ بومي منطقه از ديگر برنامه‌هاي اين همايش است./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.946 seconds.